Informujemy że używamy plików "cookies" i podobnych technologii m.in. w celach świadczenia usług, reklamy oraz statystyk.Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki Klienta oznacza, że pliki te będą umieszczane w urządzeniu końcowym Klienta. Zawsze jednak można zmienić te ustawienia.

koszyk: 0 produktów

Nieuczciwe i nietransparentne praktyki między przedsiębiorcami na rynku usług pośrednictwa internetowego

Monika Woźniak

Monika Woźniak

Prawniczka, filozofka. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Uzyskała stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia naukowe oraz stypendium na Katholieke Universiteit Leuven. Współpracowała m.in. z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i Amnesty International. W międzynarodowej kancelarii prawnej Clifford Chance zajmuje się sporami sądowymi i arbitrażowymi, prawem konkurencji i sprawami z zakresu compliance. Zaangażowana w projekty pro bono.

ISBN: 978-83-7627-181-1
Nr katalogowy: 1191
Wydanie: 1
Data wydania: 2020/06
Seria: Monografie
Oprawa: miekka
Format: 165 x 235
Ilość stron: 84

spis treści

Dostępność publikacji:

Cena: 29.00 zł


poleć znajomemu

UWAGA - z powodu prac modernizacyjnych naszego serwisu internetowego, wszystkie zakupy książek w trybie "on line" będą realizowane za pośrednictwem serwisu Allegro (opcja "KUPUJĘ TERAZ"). Jeśli nie wyrażają Państwo na to zgody można złożyć zamówienie e-mailem (opcja "ZAMAWIAM E-MAILEM").

Zapewniamy Państwa, że wybór opcji w żaden sposób nie wpłynie to na jakość i tempo realizacji sprzedaży. Po kliknięciu jednego z poniższych linków nastąpi przekierowanie do realizacji jednej z wybranych opcji.  W przypadku serwisu Allegro prosimy kontynuować zakupy według procedur udostępnionych przez Serwis.


KUPUJĘ TERAZ


ZAMAWIAM E-MAILEM


Postępujący rozwój cyfryzacji sprawa, że usługi pośrednictwa internetowego nabierają coraz większego znaczenia dla europejskiej i światowej gospodarki. Jedno z największych wyzwań unijnego ustawodawcy jest związane z próbą formułowania przez niego odpowiedzi na nieuczciwe i nietransparentne praktyki, na które są narażeni użytkownicy biznesowi. Cechy rynków internetowych, m.in. dwu- i wielostronność, efekty sieciowe, multi-homing, korzyści skali i serwityzacja, potęgują trudność tego wyzwania. Celem pracy jest identyfikacja podstawowych problemów związanych z nieuczciwymi i nietransparentnymi praktykami dostawców usług, takich jak zawieszanie lub usuwanie kont użytkowników biznesowych, pozycjonowanie i faworyzowanie produktów i usług, niejasne mechanizmy przetwarzania danych oraz stosowanie klauzul Most-Favoured Nation. Analizy są oparte na dotychczasowych postępowaniach krajowych i unijnych organów ochrony konkurencji przeciwko światowym spółkom takim jak Amazon, Google i Facebook. 

Autorka przybliża istniejące środki prawne mające przeciwdziałać powyższym praktykom, nie pomijając przy tym alternatywnych metod rozwiązywania sporów oraz zmian wprowadzanych przez rozporządzenie w sprawie propagowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników biznesowych korzystających z usług pośrednictwa internetowego. Pozycja warta uwagi osób zainteresowanych prawem unijnym, w szczególności ochroną konkurencji i konsumentów oraz szeroko rozumianym biznesem, m.in. sektorem e-commerce.

„Nieuczciwe i nietransparentne praktyki dostawców usług dotykające użytkowników biznesowych uniemożliwiają pełną realizację potencjału internetowych serwisów pośredniczących. Jako cele pracy Autorka określiła »identyfikację podstawowych problemów związanych z nieuczciwymi i nietransparentnymi praktykami na rynku usług pośrednictwa internetowego, analiza związanych z nimi dotychczasowych postępowań, a także przybliżenie istniejących środków prawnych, mających przeciwdziałać tym problemom«. Lektura publikacji potwierdza, że cele te udało się zrealizować”.

dr hab. Anna Zawidzka-Łojek, prof. UW

„Problematyka badań jest wysoce istotna, jako że usługi pośrednictwa internetowego oraz szerzej, platformy cyfrowe, nabierają coraz większego znaczenia dla współczesnej gospodarki. Należy podkreślić aktualność i oryginalność publikacji. Niewątpliwym walorem jest także szeroka literatura oraz praktyka decyzyjna i orzecznicza, po której swobodnie porusza się Autorka”.

dr hab. Marcin Wiącek, prof. UW



Polecaj i kupuj taniej

Darmowe przesyłki

Zakup grupowy

Jak publikować w EuroPrawo


Instytut Wydawniczy EuroPrawo

© | polityka prywatności