Informujemy że używamy plików "cookies" i podobnych technologii m.in. w celach świadczenia usług, reklamy oraz statystyk.Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki Klienta oznacza, że pliki te będą umieszczane w urządzeniu końcowym Klienta. Zawsze jednak można zmienić te ustawienia.

koszyk: 0 produktów

Dezintegracja jako narzędzie regulacji rynku transportu kolejowego

Dr Stefan Akira Jarecki

Stefan Akira Jarecki

doktor nauk prawnych. Adiunkt na Wydziale Informatycznych Technik Zarządzania Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania WIT w Warszawie (działającej pod auspicjami Polskiej Akademii Nauk). Wykładowca na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz w Krajowej Szkole Administracji Publicznej im. Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Lecha Kaczyńskiego. Uczestnik Warszawskiego Seminarium Aksjologii Administracji.

ISBN: 978-83-7627-169-9
Nr katalogowy: 1169
Wydanie: 1
Data wydania: 2019/02
Seria: Monografie
Oprawa: miekka
Format: 165 x 235
Ilość stron: 224

spis treści

Dostępność publikacji:

Cena: 55.00 zł


poleć znajomemu

UWAGA - z powodu prac modernizacyjnych naszego serwisu internetowego, wszystkie zakupy książek w trybie "on line" będą realizowane za pośrednictwem serwisu Allegro (opcja "KUPUJĘ TERAZ"). Jeśli nie wyrażają Państwo na to zgody można złożyć zamówienie e-mailem (opcja "ZAMAWIAM E-MAILEM").

Zapewniamy Państwa, że wybór opcji w żaden sposób nie wpłynie to na jakość i tempo realizacji sprzedaży. Po kliknięciu jednego z poniższych linków nastąpi przekierowanie do realizacji jednej z wybranych opcji.  W przypadku serwisu Allegro prosimy kontynuować zakupy według procedur udostępnionych przez Serwis.


KUPUJĘ TERAZ


ZAMAWIAM E-MAILEM


Niniejsza publikacja podejmuje problematykę szczególnych mechanizmów regulacyjnego oddziaływania państwa w transporcie kolejowym. Ich celem jest umożliwienie funkcjonowania konkurencji w zakresie działalności przewozowej. Problemem, z którym muszą sobie poradzić, w tym przypadku, władze publiczne jest znacząca siła rynkowa niektórych przedsiębiorstw działających w sektorze transportu kolejowego. Źródłem tej siły są przede wszystkim szczególne bariery wejścia na rynek transportu kolejowego i wyjścia z niego. Wynikają one w szczególności ze specyficznych czynników produkcji występujących w transporcie kolejowym. Autor zauważa, że nie chodzi tu wyłącznie o liniową infrastrukturę kolejową. Istnieje wiele innych czynników produkcji o podobnym znaczeniu.

Analizę tego zagadnienia podjęto w sposób pionierski w literaturze polskiej. Oryginalne założenie autora bazuje na wyróżnieniu rozwiązań dezintegracyjnych. Polegają one na takim określeniu warunków prowadzenia działalności gospodarczej w sektorze transportu kolejowego (stworzeniu takiej struktury rynku), by związek pomiędzy czynnikami produkcji, które stanowią szczególną barierę wejścia na rynki przewozów kolejowych i wyjścia z nich a przedsiębiorstwami prowadzącymi działalność na tych rynkach uległ rozluźnieniu (osłabieniu), w ten sposób, aby czynniki te były dostępne dla wielu podmiotów funkcjonujących na rynkach przewozów kolejowych lub, co prawda, mogły być wykorzystywane w danym okresie tylko przez jedno przedsiębiorstwo, lecz podlegały swobodnemu transferowaniu (przekazywaniu) pomiędzy operatorami kolejno wykonującymi daną usługę (w sensie używania danych czynników produkcji).



Polecaj i kupuj taniej

Newsletter

Zakup grupowy

Jak publikować w EuroPrawo


Instytut Wydawniczy EuroPrawo

© | polityka prywatności