Informujemy że używamy plików "cookies" i podobnych technologii m.in. w celach świadczenia usług, reklamy oraz statystyk.Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki Klienta oznacza, że pliki te będą umieszczane w urządzeniu końcowym Klienta. Zawsze jednak można zmienić te ustawienia.

koszyk: 0 produktów

Prokuratura Europejska. Geneza ewolucja koncepcji oraz kluczowe kontrowersje w perspektywie funkcjonowania organu

dr Marek Tomczyk

Marek Tomczyk

urodzony w 1979 r. w Warszawie. Doktor nauk prawnych. W latach 2001–2009 pracownik Kancelarii Sejmu RP (specjalista ds. prawnych i legislacji w biurze klubu parlamentarnego), od 2009 zatrudniony w Parlamencie Europejskim w Brukseli (asystent akredytowany posła do PE). Specjalizacje – prawo konstytucyjne, prawo Unii Europejskiej.

ISBN: 978-83-7627-166-8
Nr katalogowy: 1165
Wydanie: 1
Data wydania: 2018/09
Seria: Monografie
Oprawa: miekka
Format: 145 x 205
Ilość stron: 344

spis treści

Dostępność publikacji:

Cena: 55.00 zł


poleć znajomemu

UWAGA - z powodu prac modernizacyjnych naszego serwisu internetowego, wszystkie zakupy książek w trybie "on line" będą realizowane za pośrednictwem serwisu Allegro (opcja "KUPUJĘ TERAZ"). Jeśli nie wyrażają Państwo na to zgody można złożyć zamówienie e-mailem (opcja "ZAMAWIAM E-MAILEM").

Zapewniamy Państwa, że wybór opcji w żaden sposób nie wpłynie to na jakość i tempo realizacji sprzedaży. Po kliknięciu jednego z poniższych linków nastąpi przekierowanie do realizacji jednej z wybranych opcji.  W przypadku serwisu Allegro prosimy kontynuować zakupy według procedur udostępnionych przez Serwis.


KUPUJĘ TERAZ


ZAMAWIAM E-MAILEM


Publikacja stanowi (pierwsze polskojęzyczne) opracowanie o charakterze monograficznym poświęcone Prokuraturze Europejskiej, w którym podjęto próbę analizy zarówno genezy koncepcji, jak i ostatecznego kształtu Prokuratury Europejskiej w świetle przepisów rozporządzenia Rady (UE) nr 2017/1939 z 12 października 2017 r. wdrażającego wzmocnioną współpracę.

Utworzenie Prokuratury Europejskiej od dziesięcioleci stanowiło przedmiot ożywionej dyskusji zarówno wśród polityków, jak i naukowców. Z jednej strony argumentowano konieczność ustanowienia wspólnotowego organu strzegącego interesów budżetowych UE, z drugiej zaś – rządy państw członkowskich były sceptycznie nastawione do propozycji transferu kolejnych kompetencji na poziom ponadnarodowy, zwłaszcza w szczególnie newralgicznej dziedzinie prawa karnego w najwyższym stopniu utożsamianej z suwerennością państwową (ius puniendi).

Spory na tym tle zostały ostatecznie rozstrzygnięte przez Traktat z Lizbony, który przesądził, że Unia posiada kompetencje w zakresie stanowienia norm prawnokarnych mających na celu ochronę własnych interesów budżetowych (art. 325 TFUE), zwalczanie poważnej przestępczości transgranicznej (art. 83 ust. 1 TFUE), a ponadto zapewnienie skuteczności wdrażania polityk unijnych (art. 83 ust. 2 TFUE). Ponadto traktat przewidział możliwość ustanowienia Prokuratury Europejskiej (art. 86 TFUE) z podstawowym zadaniem w zakresie zwalczania przestępczości wymierzonej w budżet UE oraz możliwym poszerzeniem jej mandatu o zwalczanie innych groźnych form przestępczości transgranicznej.

W publikacji przyjęto założenie, że ustanowienie Prokuratury Europejskiej stanowi modelowy przykład rozlewania się procesu integracji na coraz to nowe obszary (spill-over). Jest ona zatem, z jednej strony – pochodną procesu autonomizacji budżetowej Wspólnot, z drugiej zaś – jest ściśle związana z procesem konstytucjonalizacji wspólnotowego porządku prawnego, który zdeterminował konieczność zapewnienia efektywności prawa wspólnotowego, m.in. z wykorzystaniem sankcji karnych jako środka ultima ratio.



Polecaj i kupuj taniej

Newsletter

Zakup grupowy

Jak publikować w EuroPrawo


Instytut Wydawniczy EuroPrawo

© | polityka prywatności