Informujemy że używamy plików "cookies" i podobnych technologii m.in. w celach świadczenia usług, reklamy oraz statystyk.Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki Klienta oznacza, że pliki te będą umieszczane w urządzeniu końcowym Klienta. Zawsze jednak można zmienić te ustawienia.

koszyk: 0 produktów

Reforma regulacyjna. Przykład transportu lotniczego

Dr Jan Walulik

Jan Walulik

Doktor nauk prawnych, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, specjalista w obszarach prawa lotniczego i gospodarczego, wykładowca i autor publikacji z tego zakresu.

ISBN: 978-83-7627-082-1
Nr katalogowy: 1104
Wydanie: 1
Data wydania: 2013/05
Seria: Monografie
Oprawa: miekka
Format: 145 x 205
Ilość stron: 440
Cena katalogowa: 63 zł


spis treści       fragment

Dostępność publikacji:
Dostępny na bieżąco

Cena: 63.00 zł

koszty dostawy 


poleć znajomemu

UWAGA - publikacja jest dostępna także w wersji cyfrowej, na czytniku Webbook

Przejdź do książki w wersji czytnika

Informacje o czytniku Webbook

Pokaż całą ofertę czytnika Webbook

Regulamin czytnika Webbook


Książka nagrodzona pierwszą nagrodą w konkursie organizowanym przez Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych - „Nagrody CARS 2015”. Więcej informacji...

Książka stanowi pierwszy na rynku polskim systematyczny wykład poświęcony zagadnieniom reformy regulacyjnej i regulacji sektorowej. Autor prezentuje modele tych zjawisk, sytuując je w szerszym układzie założeń zagranicznej i wewnętrznej polityki gospodarczej państwa.

Rozważania na temat reformy, Autor konkretyzuje na przykładzie sektora transportu lotniczego – pierwszej na świecie branży, która poddana została tak szerokim przemianom w zakresie regulacji. Przedstawia prawno-gospodarczą charakterystykę sektora i wyjaśnia zawiłości systemu regulacji transportu lotniczego – obejmującego płaszczyzny globalną, regionalną i wewnętrzną. Analiza reformy regulacyjnej w transporcie lotniczym zawiera porównanie analogicznych doświadczeń amerykańskich i europejskich. Do rozważań włączone zostają także elementy ekonomicznej analizy prawa, w tym opis skutków gospodarczych reformy.

Opracowanie odwołuje się do dorobku prawa gospodarczego oraz teorii regulacji wypracowanych w naukach ekonomicznych i prezentuje w tym zakresie wyniki prac autorów polskich oraz licznych autorów zagranicznych, dotychczas w kraju nie cytowanych. Czyni to książkę interesującą zarówno dla prawników, jak i ekonomistów oraz przedstawicieli przedsiębiorstw poddanych regulacjom sektorowym. Publikacja będzie też wartościową lekturą dla czytelników zainteresowanych międzynarodowymi stosunkami gospodarczymi i przede wszystkim transportem lotniczym.

Publikacja prezentuje między innymi następujące zagadnienia:

Reforma regulacyjna – zagadnienia teoretyczne, a w nim: Typy regulacji, Regulacja ekonomiczna i regulacja społeczna, Regulacja strukturalna i regulacja zachowań, Aksjologiczne założenia regulacji, Cele regulacji, Przesłanki regulacji, Etapy reformy regulacyjnej, Deregulacja, Zarządzanie regulacją, Instrumenty reformy regulacyjnej, Ocena Skutków Regulacji (OSR), Reforma regulacyjna a przekształcenia własnościowe

Reforma regulacyjna w sektorze transportu lotniczego, a w nim między innymi: Transport lotniczy – charakterystyka sektora, Przestrzeń powietrzna, Statek powietrzny, Przewoźnik lotniczy, Transport lotniczy i usługi lotnicze, Rola transportu lotniczego w gospodarce, Transport lotniczy w polityce gospodarczej, Cele polityki lotniczej państw, Tendencje w zagranicznej polityce lotniczej państw, Tendencje w wewnętrznej polityce lotniczej państw, Charakterystyka prawno-gospodarcza sektora transportu lotniczego, Transport lotniczy jako sektor infrastrukturalny, Transport lotniczy jako sektor sieciowy, Transport lotniczy jako sektor użyteczności publicznej

System regulacji transportu lotniczego, a w nim: Pojęcie i rodzaje norm prawa lotniczego, Źródła prawa w sektorze transportu lotniczego, Źródła międzynarodowego prawa lotniczego, Ogólne zasady prawa lotniczego, Zasada zwierzchnictwa powietrznego, Zasada przynależności państwowej statków powietrznych, Zasada przynależności państwowej przewoźników lotniczych, Wielostronne międzynarodowe umowy lotnicze, Historyczne konwencje lotnicze, Konwencja Chicagowska i układy towarzyszące, Konwencja Warszawska i Konwencja Montrealska, Dwustronne międzynarodowe umowy lotnicze, Wewnętrzne prawo lotnicze, “Miękkie prawo” – niewiążące uchwały i wytyczne międzynarodowych organizacji lotniczych, Zdolność przewozowa, Taryfy i programy lotów, Usługi pomocnicze transportu lotniczego, Bezpieczeństwo transportu lotniczego, Obowiązek służby publicznej

Reforma regulacyjna w sektorze transportu lotniczego w Stanach Zjednoczonych i we Wspólnocie, a w nim między innymi: Historia regulacji transportu lotniczego w Stanach Zjednoczonych, Europejski system regulacji transportu lotniczego przed rozpoczęciem reformy regulacyjnej, Sektor transportu lotniczego w Stanach Zjednoczonych i we Wspólnocie przed rozpoczęciem reformy regulacyjnej – podobieństwa i różnice, Reforma regulacyjna w Stanach Zjednoczonych, Reforma regulacyjna we Wspólnocie, Charakterystyka reformy regulacyjnej w Stanach Zjednoczonych i we Wspólnocie – podobieństwa i różnice,

Wpływ reformy regulacyjnej na strukturę sektora transportu lotniczego i zachowania przewoźników Próby globalizacji reformy regulacyjnej, a nim między innymi: Układ ogólny w sprawie handlu usługami (GATS), Umowy dwustronne typu open skies, Transatlantycka umowa open skies i inne formy liberalizacji, Dalsze perspektywy reformy regulacyjnej.



Polecaj i kupuj taniej

Darmowe przesyłki

Zakup grupowy

Jak publikować w EuroPrawo


Instytut Wydawniczy EuroPrawo

© 2012 | polityka prywatności